dear ms. president, members of the board, fellow delegates

2013-11-11 ♥ 17:12:38
Min hjärna är så överarbetad så jag vet inte. Har precis upplevt den tuffaste, lärorikaste och mest sömnlösa helgen i mitt liv. Trodde aldrig att jag skulle säga det här, men jag har haft så jävla kul i helgen.

Min fredag bestod av lite skola, en fantastisk föreläsning med Mikael Hollsten (som länge har varit en stor inspirationskälla för mig) och sist men inte minst, samhällsfest. Vi i SA12d började hemma hos Daniel innan vi fortsatte mot Bringåsen och alla andra samhällsvetare. Eller alla och alla, rätt många saknades faktiskt, men det utrymmet fylldes upp av party-crashers, däribland mina kära J:n som gjorde kvällen tusen gånger bättre.

Jag skrattade tills jag fick ont i magen och dansade tills fötterna blödde innan det var dags att bege sig hemåt, på tok för sent.

När klockan slog sex hade jag sovit i cirka 2,5 timmar, inte helt optimalt när man ska upp och prestera. Men jag tog mig samman och hoppade in i duschen, sköljde bort resterna av gårdagen och gjorde mig så anständig som möjligt. 

Sen bar det av till Wargentin för årets regionala norra session av European Youth Parliament. Blev introducerad för min kommitté och sedan var det igång. Vi jobbade stenhårt under nästan 8 timmar för att skriva vår resolution, stressen var nästan outhärdlig men runt 21 var vi äntligen klara. Då tog jag en paus och lyssnade på Lina mfl som spelade akustiskt och sjöng himla vackert, innan jag började jobba på mitt tal inför söndagens General Assembly.

Hela kvällen och natten gick åt till att förbereda inför morgondagen, utom en halvtimmes powernap. Efter den var jag risig vill jag lova.

Till slut var det äntligen dags för General  Assembly. Vi i min kommitté fick presentera vår resolution sist, men under de andras gällde det att debattera, ställa frågor och ifrågasätta. När det äntligen var vår tur fick jag först med noll förberedelse ställa mig upp och försvara vår resolution i en av debatterna, och sedan avsluta med mitt Sum Up Speech, och jag tror aldrig jag har varit så nervös förut. Men jag överlevde och gjorde nog ändå rätt bra ifrån mig. Hoppas jag i alla fall. Vår resolution gick åtminstone igenom!

Wargentindelegationen, bestående av mig, Anna-Stina, Miriam och Lovisa blev intervjuad och (tyvärr) fotograferad av Länstidningen. Bilden som kom med i artikeln avslöjar min sömnbrist, om man säger så. Men jag bjuppar på den.

Somnade typ så fort jag kom hem och vaknade nu för några timmar sen. Har lärt mig så himla mycket i helgen, och även utvecklat mitt engelska tal enormt, och som jag tidigare nämnde har det varit så jäkla roligt, ångrar inte på en fläck att jag deltog. Har varit hög på koffein hela helgen, helt sjukt hur pigg man kan vara fast man egentligen är stendöd. Hade aldrig klarat detta utan fri tillgång på kaffe, bullar och cola. Amen.

Nu svamlar jag bara men det är för att jag är så fruktansvärt trött, ska sova lite på saken. Hejdo.







kommentarer
postat av: Lisa

fullt ös medvetslös typ?

Svar: du skulle bara ana, kaooos
sarajuliah.blogg.se

2013-11-11 ♥ 17:33:39
blogg/hemsida: http://aaasil.blogg.se

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

blogg/hemsida:

kommentar:

Trackback
RSS 2.0